Merhaba Ziyaretçi; Bugün Saat
Gerze Direnişi
Gerze ilçesinde 5 yıldır termik santrale karşı süren, mücadelenin direnişçilerinden merhaba.

07 Haziran 2013 Cuma 14:20

GERZE DİRENİŞİ BASIN BİLDİRİSİ

Biz zaten 24 saat nöbet tutmaya devam ediyoruz.

Biz zaten termik santrale karşı on binleriz.

Biz hep sokaklarda hep direnişteyiz.

Gerze halkından bir özür dilenip “Vazgeçtim” demeyenlerin yüzünden devam eden direnişimizin ,Taksim direnişi sonrası da özür bekleyenlerin bilmesi gerekirki; daha fazla direniş,daha fazla birlik…

Taksimde yaşanılanlardan ötürü sokaklarda, gece parklarda nöbet tutarak bizler zaten tutuğumuz nöbetlerin sayısını artırdık… Yaykıl köyünde, liman içi sahil parkında nöbetteyiz.

Basın açıklamamızı sizlerle paylaşıyoruz.

Gerze Direnişinden Gezi direnişine selam olsun..!

Günlerdir binlerce insan sokakta, meydanlarda…. Sokağa çıkamayanlar da evinin camından tenceresine tavasına vuruyor, alkışlıyor, bağırıyor… Tıpkı Sinop-Gerze halkı Yaykıl köylüsüne yaptıkları gibi. Bu küçük ilçeden 5 yıldır anlatılmak istenilenlere kulaklarını tıkayanlar, bu gün de Taksim’de, Kızılay’da, İzmir’de haykıranları biber gazı yağmurunda yıkıyor.

Yaykıl köyünde bir dedenin, biber gazından nefesi tıkandığı bir anda “Biz devleti sinirlendirecek ne yaptık ki?” sorusu kulaklarımızdan silinmemişken, “Bu gün bu kalabalıklar ne yaptı ki polisin böylesine vahşi muamelesine maruz kalıyor?” diye tüm Türkiye soruyor.

“Gerze direnişinin”, dünyada en önemli 5 direnişten biri olmasının nedeni, bizlerin yaşadığımız bu topraklara canımız pahasına sahip çıkmamızdandır.

“Gezi direniş” mücadelesi ise son 10 yılın Türkiye için çok önemli bir halk hareketidir.

İşte inadından vazgeçmeyenleri, biz böyle böyle birikerek vazgeçireceğiz.

“Yumuşatma konuşması” Başbakan yardımcısı tarafından dün televizyonlardan yapılıyorken,Yaykıl köyünde ormanlık alanlar yüzünden, termik santral yapılması uygun değildir diyen ÇED Genel Müdürlüğüne, devletin diğer kurumları bu sözü yumuşatın diye defalarca mektup yazmasının nedenini de anladık. Bunlar yumuşata yumuşata ormanlık alanları yok saymak istiyorlar. Ve ayak üstü yüzde 50 jokerini gösterenlerin oysa tek bir şıkları vardı; o da seyirciye sorma hakkını kullanmadı.

Halk ve özellikle bu ülkenin geleceği olan gençler itirazlarını yüksek sesle söylüyorlar. Bu ses aklın, vicdanın ve insan olmanın çığlığıdır. Bu sese geç olmadan kulak verilmelidir.

“Bu direniş , bu hareket , bu kıpırtı, sabır-sevgi, bu birlik, bu uyanış, bu dayanışma, bu eylem amacına ulaştı” denilerek gezi direnişi sonlanabilir çağrısında bulunuyorlar.

Bizler de Gerze’den 5 yıldır bu çağrıyı defalarca mitinglerle 10 binlerin haykırışıyla yaptık. Hala vazgeçmeyenlere yine yeniden sesleniyor ve VAZGEÇİN ARTIK diyoruz…

Artık “VAZGEÇTİM” sözünü duymak için bu halk sokaklarda-direnişte-nöbette…

5 Haziran Dünya Çevre Günü etkinlikleri kapsamında Yeşil Gerze Çevre Platformu bileşenleri, siyasi partiler, sendikalar, sivil toplum örgütleri, kooperatifler, esnaflar ve mahalle sakinleri tarafından yaptırılan, ilçemizin çeşitli yerlerine 100’e yakın pankartlar asılarak Termik Santrale olan tepkimizi yeniden sokaklardan haykırıyoruz.

Yaşam alanlarını yok etmeyi kafasına koyanları ve bu uğurda her türlü zorbalığa başvuranları KINIYORUZ!..

Rant uğruna, çıkar uğruna halkın nefes alabileceği alanları bir bir yok eden bu arsızlığı, bu vahşeti KINIYORUZ!..

Bizler polisin müdahale etmediği her yerde, Dünya Çevre Gününü böyle festival alanlarında, festival havasında kutlamaktan başka bir niyeti olmayan halkız.

Dün GERZE ‘de, YAYKIL’da; bugün İSTANBUL TAKSİM’de ağacını , yeşilini koruyanları biber gazına, gaz bombasına boğanları; onlara kaba kuvvet, basınçlı su ve acımasızca şiddet uygulayan güvenlik güçlerini, bunlara emir verenleri KINIYORUZ!..

Ve anayasanın 56.maddesini hatırlatmak istiyoruz.

“Herkes, sağlıklı ve dengeli bir çevrede yaşama hakkına sahiptir.

Çevreyi geliştirmek, çevre sağlığını korumak ve çevre kirlenmesini önlemek Devletin ve vatandaşların ödevidir.”

Gerze Direnişinden Gezi direnişine selam olsun..!

YEŞİL GERZE ÇEVRE PLATFORMU

Kaynak: sinoplununsesi.com

BİLGİLER
tarafından 07 Haziran 2013 - 14:25 tarihinde yayınlandı.
OKUNMA
Bu Yazı Şuana Kadar 662 views kez Okunmuştur.